Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Uniwersytet Łódzki zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://outgoingmobility.uni.lodz.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej: 
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

Niezgodność z załącznikiem

  • Z uwagi na ograniczenia systemowe w serwisie oraz fakt, że niektóre treści pochodzą z różnych źródeł.
  • Nie wszystkie grafiki zamieszczone w tle strony mają teksty alternatywne.
  • Mogą wystąpić błędy struktury w relacjach pomiędzy elementami na stronie.
  • Na ścieżce przejść czytnika pominięty jest element pozwalający na zmianę kontrastu oraz rozwijane menu.
  • Rozwijane menu panelu z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami jest częściowo zasłonięte przez inne elementy.
  • Zdarzają się sytuacje niespełniania wymaganego minimalnego poziomu kontrastu.
  • Dodatkowo wyświetlane treści przy wyborze kryteriów nie można obsłużyć za pomocą klawisza anulacji "ESC".
  • Brakuje możliwości cofnięcia wyboru za pomocą klawiatury,.
  • Nie ma informacji o przenoszeniu na zewnętrzną stronę www przy wybieraniu ikony pod hasłem "Dołącz do nas!".
  • Brakuje alternatywnej możliwości nawigacji strony.
  • W panelu logowanie nie ma precyzyjnej informacji o formie w jakiej powinien być wpisany adres e-mail.
  • Brakuje dobrze widocznego fokusa w niektórych elementach strony.
  • Można natrafić na błędy strukturalne w kodzie.
  • Może być zaburzona kolejność i hierarchia nagłówków.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: 
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 

Deklarację przygotowano na podstawie raportu z przeprowadzonego audytu dostępności cyfrowej dokonanego w dniach 03-23.09.2022 przez NT Group Systemy Informatyczne Sp. z o.o.

Aktualizacji deklaracji sporządzono na podstawie realizacji Zamówienia 36/ZP/2019 oraz na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Skróty klawiaturowe

  • Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do naszego organu nadzorującego:

  • Organ nadzorujacy: Kanclerz Uniwersytetu Łódzkiego,
  • Adres: ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź,
  • e-mail: kanclerz@uni.lodz.pl
  • telefon: 42 6354020

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Szczegółowe informacje dotyczące dostępności architektonicznej Uniwersytetu Łódzkiego znajdziesz na stronie internetowej: www.uni.lodz.pl/deklaracja-dostepnosci (Budynek Rektoratu 2, ul. Uniwersytecka 3 w Łodzi).

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Opis dostępności komunikacyjno-informacyjnej w budynku Rektoratu 2:

    • Do budynku można wejść z psem asystującym, po okazaniu certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego.
    • Zapewniamy dostęp do tłumaczy Polskiego Języka Migowego (PJM) online i na żywo. Usługa tłumacza PJM online działa od poniedziałku do niedzieli w godzinach 8.00-20.00. Widżet przekierowujący do połączenia z tłumaczem PJM znajduje się w prawym dolnym rogu strony internetowej Uniwersytetu Łódzkiego.
    • Bezpośredni kontakt z Tłumaczem PJM jest możliwy po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby mailowo na adres: 
dostepnosc@uni.lodz.pl
  • W budynku Rektoratu 2 nie ma pętli indukcyjnych, nie ma znacznika Totupoint, nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a.